18 martie, 2015

OBICEIURI DEMODATE

Motto propriu, insusit si asumat: conflictul dintre generatii, un soi de himera!

Deunazi am participat la o inmormantare si am tras niste concluzii, care deja le stiam mai demult.Mentionez ca slujba a fost realizata de un preot tanar, care insusi a remarcat unele inadvertente.
La tara sunt niste obiceiuri din vechi stramosi, care inca reusesc sa supravetuiasca, dar risca pe termen lung sa nasca un conflict aprins intre generatii.Eu unul nu sunt de acord cu ele, dar imi respect parintii si fac un compromis.
Ce mi se pare in afara bunului simt, o sa incerc sa punctez in continuare:
  • inmormantarea este un eveniment delicat, intim, la care ar trebui sa participe doar rudele celui decedat;
  • copiii sub 18 ani, nu ar trebui sa participe fiindca nu sunt pregatiti emotional pentru asa ceva si poate lasa urme in subcontientul lor fragil, inca in formare;
  • canile nu se sparg la iesirea mortului din casa si nici gaina nu se da la locul de veci, intrucat in biblie nu scrie asa ceva;
  • inmormantarea nu este un eveniment in care sa aratam cat de bogati suntem;
Regula bunului simt ar trebui sa primeze inaintea oricaror datini sau obiceiuri demodate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...