26 martie, 2013

STREET MAGIC - DAVID BLAINE

Motto propriu, insusit si asumat: magia o forma de mistificare antagonista, la limita perceptiei umane!

Daca sunteti curiosi ca si mine, sigur va veti uita pe youtube, la street magic of David Blaine, o emisiune realizata in anul 1997, care va va delecta un timp de o ora si jumatate cu aproximatie.Tipul e bun, spre foarte bun, bineinteles ca cele mai bune trucuri, se fac cu ajutor din exterior.
Primul truc de care mi-am dat seama cum se face, este cel de la inceputul videoclipului, in care David arata un pachet de carti si te lasa sa iti alegi o carte.Toata operatiunea dureaza vreo 1,3 secunde, in timp ce putem vizualiza datorita vitezei operatiunii vreo doua carti, de care nu suntem siguri, chiar daca ne uitam de 100 de ori la rand si o carte vreo 0,7s, pe care ne-o amintim  mereu.Trucul se bazeaza pe gandirea rapida si gandirea lenta si granita perceptiei umane.Cel mai rapid ochi poate vedea o carte in minim 0,7 secunde, sub aceasta bariera, e greu sa retii ceva.Apoi gandirea rapida nu poate procesa informatia in timp util si alege primul stimul care necesita energie minima.
Atunci cand acumulam informatii si suntem macar peste medie, putem deduce logic cum se fac trucurile si atunci, putine lucruri ne mai impresioneaza cu adevarat.Uneori mi-as dori sa fiu mai naiv, ca acum 10-20 de ani, fiindca chiar nu imi dau seama ce s-a intimplat cu mine, in acest rastimp!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...