30 martie, 2013

CICLU OLIMPIC

Motto propriu, insusit si asumat: in patru ani de munca asidua, se poate ajunge la cel mai inalt nivel in sport!

Un ciclu olimpic dureaza patru ani.Cred ca nu intimplator dureaza asa de mult timp, fiindca aceasta este perioada proprice pentru un sportiv pentru a ajunge la performante maxime.Dar acest lucru este valabil doar in sport, in stiintele exacte este nevoie de cel putin 20 de ani.
Cea mai mare realizare a vietii mele este primul loc ocupat la un campionat national de minifotbal in sala la grupa de varsta de 12 ani.Tin minte ca pentru aceasta performanta eu si colegii mei ne-am antrenat 4 ani, pe vant, pe ploaie, multe turnee zonale si cantonamente, cu antrenamante de 5 ori pe saptamana.Nu e mai putin adevarat ca pe langa, munca, valoare, inspiratie, trebuie sa ai si putin noroc, dar norocul tine cu cei antrenati.Un an mai tarziu, am ocupat doar locul 4 pe tara, la aceeasi competitie, iar frustrarea a fost foarte mare.
Pentru ca o echipa sa ajunga la nivelul optim de performanta, trebuie sa indeplineasca cateva conditii si anume:
  • sa se antreneze acelasi grup de sportivi cel putin 3 ani;
  • cel putin 4 antrenamente pe saptamana;
  • conditie fizica foarte buna;
  • un antrenor bun spre foarte bun;
  • motivarea sportivilor prin turnee si cantonamente;
Conditiile de mai sus sunt un minim necesar, restul depinde de antrenor sa inoculeze in subconstientul sportivilor ca orice vis poate deveni realitate, daca iti doresti cu adevarat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...