14 aprilie, 2012

OBIECTE REALIZATE MANUAL SAU IN SERIE

Motto propriu, insusit si asumat: intotdeauna as prefera obiectul realizat manual, fiindca are viata in interiorul sau, insufletita de mestesugar!

Azi am fost pe la bunica mea, singura care a mai ramas si m-a frapat un lucru, pe care nu il observam atunci cand gandurile ne napadesc.
Usa de la intrare, e veche dar intr-o stare perfecta, inclusiv broasca.Cati ani are usa?Azi am aflat si eu ca a fost montata odata cu casa in anul 1946, adica are fix 66 de ani.Usa de la apartamentul meu, are 17 ani si trebuie sa o schimb.De ce se intimpla acest lucru?
Usa de la tara e din lemn masiv, facuta de mestesugarii de acum 66 de ani.Usa de la apartament, e usa facuta in serie, cu materiale proaste din care sa rezulte un pret cat mai mic!
Daca facem o paralela rezulta ca un obiect realizat manual ar putea dura de 4 ori mai mult, lucru deloc de neglijat, mai ales atunci cand alegem mobila.
Pana la urma experienta inseamna informatie capatata si transpusa in realitate in timp real, astfel incat efortul nostru sa fie minim, dar cu realizari corecte si importante.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...