31 octombrie, 2011

PICTOR BELARUS

Motto propriu insusit si asumat: in 99% din cazuri sunt superficial si urasc acest lucru, in 1% din cazuri sunt ...., in aceste conditii sunt mai mult decat multumit!
Azi am studiat pictura belarusa si pot sa zic cu mana pe inima, ca am ramas total suprins de modul de realizare si exprimare al lor.Am identificat niste picturi, in care are mai putina importanta, cine sunt pictorii si pe care am sa le expun in continuare, urmand ca comentariile sa le fac la final:




Stiu despre poporul Belarus, ca face parte din fostul spatiu sovietic USSR, inca sunt sub dominatia comunista, un stat sarac, manipulat si cenzurat, asa cum am fost si noi de altfel.Nu mi-am putut inchipui niciodata, ca niste picturi pot exprima mai mult decat as putea eu sa imi imaginez si sa intuiesc cum decurg evenimentele in Belarus.
Pictorii folosesc in general culori palide, tablouri sablon, fara pic de energie, culoare, deschidere spre nou, aceste picturi arata o realitate trista, dar existenta si coplesitoare, ceea ce ma face sa compatimesc poporul Belarus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...