26 septembrie, 2011

MUZEUL CHIHLIMBARULUI DE LA COLTI

In drumetiile prin zona Buzaului, am ajuns si la Muzeul Chihlimbarului de la Colti.
Muzeul Chihlimbarului a fost construit de locuitorii din Colti în anul 1973. Clădirea ese asemănătoare unei case tărănesti cu trei nivele: demisol parter si etaj. Sunt amenajate numai parterul si etajul.
Parterul este compus din trei încăperi în care se află colectia de chihlimbar, colectiile de flori de mină, roci, fosile si pietre semipretioase. Tot aici se mai află documente privind exploatarea chihlimbarului, proprietatea asupra pământului, atestarea documentară a localitatii Colti, învătământul-cultura si istoria acestor meleaguri.
Dupa ce am invatat lectia bine de la functionarul Muzeului, am cautat un loc unde sa gasim chihlimbar, pe un curs de rau, la marginea satului.Experienta traita e unica.Atasez mai jos doua poze si va las pe voi sa descoperiti care e chihlimbarul si care sunt pietre de rau, ca eu tot nu am reusit sa aflu:



Imi pare rau ca poza nu este una reusita, fiindca e facuta cu telefonul mobil si la 2 Megapixel e greu sa ai niste culori vii.
Experientele traite in locuri noi, valoreaza mult mai mult decat am putea noi crede.
Se merita sa risti sa explorezi locuri noi, chiar daca drumul e foarte rau si drumetia e doar pentru o zi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...