01 decembrie, 2010

PATRIOT SAU NATIONALIST?

1 decembrie a fost adoptata ca zi nationala a Romaniei in 1990, reprezentând sarbatorirea marii adunari de la Alba Iulia unde s-a votat unirea Transilvaniei cu România si care simbolizeaza unirea tuturor românilor intr-un singur stat national.
V-ati pus vreodata intrebarea daca sunteti, patriot sau nationalist sau nimic din cele doua?Desi pare acelasi lucru, s-ar parea ca nu prea e.
Azi 1 decembrie 2010, de ziua nationala a Romaniei, sentimentele mele marete imi inalta spiritul si totusi, am altceva de clarificat azi.
Conform DEX:
nationalist = atitudine care are in vedere, in primul rand, apararea drepturilor si aspiratiilor nationale;
patriot = cel care isi iubeste patria, care manifesta devotament fata de poporul sau;
La prima vedere a fi patriot, pare a fi ceva comun maselor de oameni, care lupta pentru o cauza definita de altcineva.
A fi nationalist, si ca termen si ca definitie si ca orice, pare ceva mersului firesc al lucrurilor.
Dupa ce m-am lamurit, dupa lupte seculare, azi sunt nationalist.
In conceptia mea intrinseca, cei care isi fac blog, vin cu idei, teme, sunt nationalisti si cei care le citesc sunt patrioti, e simplu!

Un comentariu:

UNIVERSUL VERSUS ORGANISMUL UMAN

 Nu stim mai nimic despre univers.Dar incercam sa descoperim macar o mica parte din el. Nu stim de unde venim si unde plecam si am senzatia ...